Urmărește-mă și pe Facebook!

miercuri, 21 ianuarie 2015

La naiba cu amenda!

"La naiba cu amenda!" am spus eu intr-o seara atunci cand Mariuca m-a intrebat "ce se intampla daca nu port centura, primesti amenda?" Iar eu i-am raspuns cu naduf: "La naiba cu amenda! Nu ma intereseaza amenda, ci ma interesezi TU. Tu trebuie sa fii sanatoasa, sa nu patesti nimic daca ne loveste cineva masina, sa ma bucur de tine."

Cu toate ca atunci cand parintii nu gandesc asa, masurile coercitive sunt absolut necesare. De la 1 februarie va intra in vigoare legea care spune ca scaunele pentru copii sau inaltatoarele (cand sunt mai mari) sunt obligatorii pana la 135 cm. ai copilului. Dupa aceea, doar dupa aceasta inaltime, copiii se pot prinde cu centura masinii, ca un om mare.

Dupa ce am pus fotografia de mai jos pe facebook, am primit o intrebare de genul "da' cati ani are de mai sta in scaun?". Noroc ca nu a fost decat o singura intrebare, care si-a luat un "unfriend" direct, fiindca nu am vrut sa fac educatie in particular.


Dar vreau sa fac educatie publica, de aceea si acest post.

Este absolut obligatoriu sa purtati voi centura, sa poarte copiii vostri centura si sa nu admiteti nicio abatere de la regula. Nu exista si nu ar trebui sa existe copii care spun "nu pot, nu vreau". Nu poti, nu vrei, atunci te intorci acasa sau nu pleaca masina fara tine. Trebuie sa fiti fermi si determinati, pentru ca asa trebuie. Voi sunteti adultul si voi stiti care sunt pericolele. Copilul nu stie. El stie ca nu vrea sa poarte. Nu are rost sa ii explicati la varste fragede de ce este bine sa poarte centura, logica nu functioneaza la ei. Insa nu trebuie sa plecati fara centura.

Am citit acum ceva vreme un post al unei mamici care a avut un accident cu doi copii in masina, din cauza unui nesabuit. A avut noroc ca amandoi erau in scaune, cu centurile puse. I-a fost greu sa povesteasca si sa mai treaca inca o data prin cosmarul accidentului, dar a facut-o tocmai pentru a trage un semnal de alarma asupra pericolelor la care pot fi supusi copiii nostri.

Daca nu aveti accidente cu scaunul de masina, acesta se poate transmite mai departe altor copii, proprii sau nu. Scaunul in care sta Mihaita este Inglesina si l-am cumparat cand Mariuca a implinit 1 an, adica acum 6 ani. Apoi il voi oferi mai departe altui copil. Scaunul Mariucai a fost primit de la ai mei acum 2 ani si se ajusteaza in inaltime si in latime, pana la 35 kg.

Din articolul de pe Digi24, reiau cu copy-paste urmatoarele:

„Dacă este între scaune (n.r. copilul) pleacă prin parbriz ca un proiectil. La impactul cu parbrizul moare”, a explicat Titi Aur.

Anul trecut, peste 50 de copii au murit în accidente, fie pentru că părinţii i-au pus pe scaunul din faţă, fie că n-au avut centură de siguranţă, pe bancheta din spate. Şoferii care nu respecta aceste reguli riscă amenzi de până la 450 de lei si 3 puncte penalizare."

Deci la naiba cu amenda de pana la 450 lei, ca nu aia este importanta. Viata copiilor nostri este nepretuita.

3 comentarii:

Unknown spunea...

Asa e ,dar cati constientizeaza asta ?!

Unknown spunea...

Asa a fost si cu cosmeticele naturale! Nimeni nu constientiza. Cu cat suntem mai multi care vorbim despre importanta acestor lucruri, cu cat sunt scrise mai multe articole de genul post-ului meu, cu cat vorbim intre noi mai mult, cu atat informatiile vor ajunge si la cei care acum neglijeaza acest aspect.

Simona Dinca spunea...

Completez și eu: dacă nu moare la impactul cu parbrizul și reușește sa treacă prin el, moare când treci cu mașina peste el. Ca la viteza respectiva nu mai ai timp sa frânezi corespunzător. ..