Urmărește-mă și pe Facebook!

marți, 3 februarie 2015

Londra

Londra, la fel ca orice alt oras din lumea aceasta, trebuie vazuta, gustata si apreciata. Noi, cel putin, asa am facut saptamana trecuta. Am mers 20 km. pe jos in fiecare zi, am bifat aproape toate landmark-urile importante si am ajuns chiar si la Oxford.

Exact ca o persoana pe care o vezi pentru prima oara, fiecare oras in parte iti ofera o senzatie pregnanta de cand ai pasit in el. De compatibilitate maxima (de l-ai lua de barbat sau te-ai muta acolo), de completare si acceptare a neajunsurilor (ti l-ai face prieten pe viata sau ai reveni oricand cu aceeasi placere) sau de respingere (ma bucur ca te-am cunoscut, sper sa nu te mai vad sau nu te-ai mai intoarce decat cu business).

Londra intra in ultima categorie pentru noi. Din pacate. Trebuie sa recunosc ca este frumoasa, ca merita, ca are niste muzee incredibile, niste cladiri unice, insa atat.

Poluarea fonica este imensa, peste tot se aude cate ceva. In autobuz sau metrou o tanti vorbeste incontinuu, sunt milioane de autobuze pe strazi, lume multa, toti vorbesc intre ei, muzica tare in toate magazinele, indicatoare auditive pentru nevazatori la semafoare.

Daca as vorbi despre mizerie, cred ca ar fi pentru prima oara cand as spune ca Bucurestiul este un oras extrem de curat; in comparatie cu Londra, bineinteles. Este foarte mult gunoi pe strazi, nu sunt cosuri decat din doi in cinspe si nu am vazut decat cativa maturatori ametiti. In schimb, nu este praf sau noroi, nici macar in Hyde Park. Ghetele iti arata normal dupa 22 mii de pasi pe jos, intr-o singura zi si nu necesita curatare la sange.

Conceptul de parcuri este total diferit de al nostru sau al altor parcuri pe care le-am vazut. Sunt parcuri englezesti, este evident. Pretioase, minimaliste si simple. Adica doar iarba taiata la liniuta, copaci (mai multi in Hyde Park, mai putini sau deloc in alte parcuri), cateva banci ici si colo, fara alte blocaje vizuale (gen toalete ecologice albastre). Poate o mica statuie sau fantana, un mic lacusor, dar atat.

Vazand emisiunea "Grand Designs", parca pe Discovery era acum cativa ani, am ramas cu o impresie total gresita despre UK. Sau mai bine zis am raportat standardele din satele autentic englezesti si la o metropola cosmopolita ca Londra. Acolo nu aveai voie sa folosesti decat ardezie reclaimed de o anumita culoare, nu puteai sa restaurezi o cladire decat manual si cu materiale traditionale si nu aveai voie sa pui nici macar termopane, ca sa nu mai zic sticla unde nu era cazul sau alte chestii moderne.

In Londra nimic nu are treaba cu nimic. Aici vezi o biserica din anul o mie si ceva, iar o cladire din sticla din anii 2000 este lipita de zidul bisericii. Aici vezi o cladire veche si frumoasa, alaturi vezi un morman de sticla si lumina. Aici vezi niste statui frumoase, iar alaturi un cocos albastru. Este o discrepanta atat de mare intre stiluri, idei si conceptii, incat mie una mi-a lasat un gust ciudat.

Nu o sa va plictisesc cu fotografii clasice, sunt convinsa ca stiti cum arata Big Ben-ul sau Westminster Abbey. Voi incerca sa va arat o altfel de Londra. Poate voua va va placea si veti decide sa mergeti acolo. Sau ati fost deja si veti descoperi cu placere imagini dintr-un oras care va este la suflet. :)

Enjoy!

PS: in urmatoarul post va voi arata ce am vazut in muzee, deoarece muzeele din Londra chiar merita un post separat. :) Si un altul pentru Oxford, ca si el merita un loc premium, mai ales ca anul trecut, Universitatea Oxford a fost pe locul doi in lume in topul universitatilor, dupa Caltech si la egalitate cu Harvard.


Noi doi, pe o ploaie englezeasca autentica, in parcul Green Park, chiar langa Buckingham Palace.



Soldat de la Buckingham Palace



Umbrele colorate, in asteptarea schimbarii garzii la Buckingham Palace



Tamisa.


London Eye


Big Ben in dreapta, ora 12 fix.


Un moment "la țanc", un avion deasupra Londrei si l-am prins exact in mijlocul rotii London Eye.


Un asemenea personaj trebuia sa aiba propriul bar, nu-i asa?


Leul si cocosul albastru, in Trafalgar Square, in fata National Gallery



Albastru all over


City, districtul financiar






Cladirea din stanga mai este denumita si cladirea "Inside-Out", fiind sediul Lloyd's, firma de asigurari. A fost inaugurata in 1986 si stilul sau, industrial am spus noi, este de fapt arhitectura high-tech.




Mai sus aveti alte trei fotografii ale cladirii Lloyd's, mult mai bune decat ale mele si realizate pe lumina. Sunt preluate de pe net, de pe deviantart.com si wikimedia.org.




Dupa turnul Agbar din Barcelona, in fotografia de mai sus, am vazut si The Gherkin, turnul in forma de glont al Londrei. Mult mai putin spectaculos decat cel din Barcelona cred eu, dar a meritat drumul pana in City.


Un fel de pasaj Vilacrosse, dar totusi altfel. ;)



Dupa prima zi de plimbari prin oras, amandoi am depasit 22 mii de pasi si ne-am apropiat de 19 km. Not bad at all! :)


The Albert Memorial Monument din Kensington Gardens este unul dintre cele mai ornate monumente din Londra. A fost inaugurat in 1872, pentru a comemora moartea Printului Albert, sotul Reginei Victoria. Dupa aprecierile arhitectilor, este una dintre cele mai grandioase extravagante gotice din lume.


Gara Victoria


In fata magazinului Hamley's, cel mai vechi magazin de jucarii din lume, deschis in 1760 si prezent in actuala locatie, pe Regent Street (strada care da in Piccadilly Circus), din 1881.


Regent Street



Celebrele reclame curbate din Piccadilly Circus, care dateaza din anul 1923. Reclama de sus, acum cu Coca-Cola Zero este spatiul Coca-Cola din 1954. TDK il are din 1990, iar Hyundai detine acel spatiu din dreapta din 2011.









Ultima oprire, vineri seara, cu o zi inainte sa plecam, a fost in Camden Street, din celebrul cartier Camden. Un fel de Centru Vechi din Bucuresti, dar pe o intindere mai mare. Doar ca in Camden a locuit Charles Dickens, iar Gwyneth Paltrow detine o casa. ;)

Acolo am ales un restaurant mexican, plin de culoare, muzica autentica, palarii, mirosuri delicioase, bere cu tequila, fresh din 6 fructe si mancare cu ananas la gratar.





Pentru a lua autocarul catre aeroport, am ales sa mergem in Stratford City. Acele "ciuperci" se afla in fata mall-ului din Stratford si arata foarte interesant.

Si, vorba englezului, that's concludes our vacation! :)

Niciun comentariu: