Urmărește-mă și pe Facebook!

miercuri, 28 aprilie 2010

Biblioteca mortilor de Glenn Cooper

Doctorul Glenn Cooper, autorul romanului, a studiat arheologia la Harvard si medicina la Tufts University. In tinerete a participat la numeroase sapaturi arheologice, dar a ales o cariera in medicina. Si-a deschis propriul cabinet medical, apoi a fost directorul unei importante companii din domeniul biotehnologiei.

A scris scenarii de film si a vandut cateva la Hollywood. A produs primul sau film de lung metraj in 2005, Long Distance.

Biblioteca mortilor (Library of the Dead, 2009), primul sau roman, a fost deja vandut in douazeci si cinci de tari, iar urmatorul - Book of Souls - va aparea anul acesta.


Buuuun... asta o introducere seaca si lipsita de zvac. Acum sa va spun de ce am ales sa scriu, dupa mult timp, despre o carte. Nu pentru ca intre timp nu am mai citit, ci pentru ca de o gramada de ani nu am mai fost atat de profund impresionata de subiectul absolut original al unei carti. Este scrisa foarte-foarte bine, are personaje conturate extraordinar, iar povestea este demna de un mare film cu Pacino in rolul detectivului.

Imediat cum am terminat-o, am asociat-o cu 3 filme cu idei la fel de originale, care m-au impresionat la fel de mult. In ordinea aparitiei: Al saselea simt cu Bruce Willis, Matrix cu Keanu Reaves si 7 pounds cu Will Smith.

De ce de-abia la sfarsit am putut sa dau acest verdict? Pentru ca pana si sfarsitul este incredibil, un sfarsit neprevazut. Si credeti-ma, sunt ingrozitor de enervanta si stric tot fun-ul cand reusesc sa prevad finalul la peste 99% din filmele si cartile pe care le vad/citesc.

La Biblioteca mortilor... mi-a fost imposibil. Un final care te face sa te gandesti de doua ori, sa reiei capitolele importante ale cartii si sa le rememorezi, sa iti legi in cap ideile si sa exclami "aaaaaa, de-aia...".

Daca v-am tentat cu aceasta descriere... am o singura rugaminte la voi. Doar cumparati cartea, nu cititi review-uri descriptive pe site-urile editurilor sau pe site-urile librariilor online. Lasati-va surprinsi si fiti cu mintea deschisa. Este una dintre cele mai bune carti ale ultimilor zeci de ani.

2 comentarii:

Ceska777 spunea...

O sa o caut la biblioteca din sat sau poate o si comand daca zici ca e atat de buna cartea asta. Pana una alta te asteapta o leapsa la mine pe blog http://dudu-micsicapos.blogspot.com/2010/04/jucariile-copilariei.html daca ai timp.

Anonim spunea...

Ce mi-ai facut, bre Silvia?! :) Am citit pana la 2 noaptea azi noapte si pe urma m-am trezit la 6.30 sa o termin! :) Fain! In opinia mea nu e o capodopera, dar e scrisa atat de antrenant, ca nu poti lasa din mana decat de nevoie si cu cel mai mare regret. O carte politista buna. Merci!
Simo