Urmărește-mă și pe Facebook!

marți, 29 septembrie 2009

Mariuca vorbareata!




Ma tot intreb in ultima perioada, de cand cu boom-ul lingvistic, oare cu cine o semana Mariuca???

In fiecare zi invata cel putin 2-3 cuvinte noi. Am avut cele 2 targuri, unde am participat cu produsele Soap Mill, si cand am ajuns seara acasa, epuizata, Mariuca ma intampina cu lucruri noi. Invatate de la Buni, bineinteles.

Ma uimeste ca spune singura cuvinte si imi arata lucruri in timp ce le denumeste, dar eu nu o intreb. E proactiva. Stie numele cartilor ei, numele multor fructe, legume si plante. De animale nu mai zic. Mai nou, ne uitam la Planet Earth, o serie de documentare realizate in format HD de catre BBC. Mariuca e absolut fascinata!!!! Imi povesteste tot ce vede, ba de multe ori stie si ce urmeaza.

Vorbeste la telefon, chiar imi cere sa sun pe cineva. Stie toate partile corpului si am invatat-o de curand sa raspunda si "Mariuca" cand o intreb cum o cheama. Bine, nu va imaginati ca zice corect, ca e si un diminutiv lung, dar zice "Mauca".

Acum se uita pe "Mica Sirena" si imi povesteste fiecare pagina. Hahahaha! A terminat-o si s-a dus la standul de carti si a zis "Mogli" si a adus "Cartea Junglei". E foarte tare copilul nostru, nu-i asa???? Evident, a dus-o pe Ariel la locul ei. Nu ca ar face acest lucru des. Dar nici noi nu o faceam!!!

Stie culorile si ni le arata la flori. Stie ce e ala "badi" sau "b(l)uza", capac, pa(r)fum sau cum se deschide poarta si unde se baga cheia de masina, ce se face cu volanul si cum se da drumul la casetofon. Evident, "cheia" se baga in gaura de la "ti-ti". Acum cauta cheia, ca tot vorbeam de ea!!! "Cheia, undi-i?" E vorba de cheia de la portita, pe care a scos-o din broasca si i-a cazut, cred eu, pe langa scara. O sa ma duc sa vad imediat.

Noi avem toate clantele montate foarte sus si de-abia de ceva vreme ajunge la ele. Dar cand o rog sa ii deschida usa lui Mati, sa intre in casa, se duce, ii deschide, asteapta sa intre si apoi o inchide. Bine, daca e cald afara, usa sta tot timpul deschisa...

As mai avea de spus o gramada de lucruri noi despre Mariuca, dar trebuie sa fug la posta in curand, sa pun alte comenzi Soap Mill si sa ridic banii pe cele trimise. Stiati ca am vandut in primele 12 zile peste 300 sapunuri si mai multe cadouri??! Cititi blog-ul Sapun Natural si vizitati site-ul Soap Mill. In curand lansam alte doua game si avem cateva surprize pregatite pentru voi!


























2 comentarii:

Rami spunea...

Cand vad cum o descrii pe Mariuca, aproape ca imi vine sa zic ca e un copil geniu.
Daca stie ea atatea lucruri:culorile, plante, animale si ce ai mai insirat tu acolo, oare nu o fi un copil minune?
Mai stii?Mi-e mi se pare ca stie foarte mult pt varsta ei.E foarte avansata, la limbajsi memorie ma refer.

Unknown spunea...

Aaaa, Rami, stii ce proiect mi-am dat? Sa scriu toate cuvintele pe care le stie acum. Eu zic ca sunt peste 200! Nu cred ca ma insel... Calculand numai numele noastre si ale animalelor noastre, ies vreo 20. Chiar sunt curioasa cate cuvinte stie.

Nu cred ca e geniu, sincer iti spun. Pentru ca a avut de unde invata si de la cine mosteni. Eu am vorbit cu ea din prima zi si ii explicam notiuni extrem de complicate si continui sa i le explic. Unii rad de mine, dar cand o aud cum reactioneaza, le piere zambetul. Iar cu memoria... aici clar a luat de la mine. Sunt in stare sa iti spun lucruri care s-au intamplat cu ani de zile in urma, la ce pagina gasesti un citat si multe altele.

Eu zic ca e un copil normal, cu o dezvoltare excelenta pe parte de limbaj, memorie si logica. Adica partile mele forte! :)