Urmărește-mă și pe Facebook!

sâmbătă, 22 august 2009

Ultima photo session din vacanta - cu explicatii si povesti

M-am gandit sa scriu despre concediu, asa ca o voi face in timp ce vizionati fotografiile.

Delta Dunarii. Am stat la pensiunea Casa dintre Salcii, aici aveti site-ul lor. http://www.casa-dintre-salcii.ro/Acces/Acces.html. A fost peste asteptarile mele, recunosc. Si, ca sa intelegeti, am mancat peste cat n-am mancat in viata mea la un loc. Totul a fost exceptional, de la cazare, masa (dupa cum spuneam), loc de joaca pentru Mariuca, piscina mare, chaise-long-uri pe ponton, catei, pisici, iepuri, cocosi... Mariuca era in culmea fericirii!

Am instalat si un mini-cort, cumparat de Rux si Valentin special pentru Mariuca. Aici suntem noi doua. Mama si fiica. Evident din poza, as zice eu!!! :))

Urmeaza o serie de instantanee ale Mariucai, in curtea pensiunii.

Intr-o seara am vizitat cateva lacuri, cu salupa. In alta zi am fost la Sf. Gheorghe, comuna Sf. Gheorghe, 900 de locuitori. Am fost sa vedem Meleaua, un loc cat o mare de intins, nu ii vedeai malurile, in speranta ca vom vedea sute de pelicani si lebede. Din pacate, Meleaua era secata, incat nu puteai intra cu salupa. Am reusit sa vedem pelicani si lebede cu pui, dar de departe. Fotografiile artistice cu minunile Deltei le voi avea cat de curand, de la Valentin. Pe drum, un drum de vreo 2 ore, Mariuca a dormit bustean, dovada si fotografia din post-ul anterior, prima. Eram in salupa, iar ea dormea de nu mai putea.

Comuna Sf. Gheorghe, sa revin la poveste, plina de nisip, in asteptarea festivalului Anonimul... Nume predestinat, ca si acest colt de lume. Am plecat cu un titicar de Delta, adica un Jeep ce avea o remorca atasata. Ne-a zguduit si ne-a umplut de nisip, pentru ca la ei pe strazi nu exista pamant, asfalt sau pietre. La ei exista doar nisip.

Am ajuns la mare, batea un vant de am plecat cu 2 kg. de nisip in genti. Gasca a facut o baie, eu am incercat sa hranesc copilul si apoi am plecat sa mancam, in partea ailalta a satului. Nu mai zic ca e comuna, ca noi stam la tara si Varteju arata muuuuuuult mai bine decat Sf. Gheorghe. Am luat un alt titicar, de data asta un tractor cu 2 remorci si am ajuns din nou in centru. (!!) Adica la barul comunal.

In titicar, Mariuca adormise la Dani in brate. Apoi, tot drumul catre tanti unde am mancat a dormit la el in brate, acolo a pus-o pe genunchi si a dormit pana cand am mancat noi. In vorbe, rasete, un cort care facea foarte urat de la vant. Aici e dovada!

Domnul Stamate, gazda noastra, ne-a plimbat cu salupa, dar nu a fost un simplu sofer de barca. Ne-a povestit multe, ne-a aratat locuri superbe, ca de exemplu Padurea Vrajitoarelor, am vazut pelicani de foarte aproape, lebede cu pui, starci albi sau gri, mari sau mici, egrete, cormorani...

Le-a aranjat baietilor sa plece la peste, au si prins niste stiuca, pe care am mancat-o pregatita cu maiestrie de doamna bucatareasa.

Intr-un cuvant a fost superb in Delta! Puteti sa mergeti cu incredere la Casa dintre Salcii!

Mai departe, sambata, dupa 5 nopti petrecute acolo, am plecat spre Brasov, prin Intorsura Buzaului. Dar inainte a trebuit sa trecem cu bacul pe la Braila. Dani si Mariuca, pe bac, in drum spre pamant. :)

Am dormit o noapte in Brasov, dupa un drum de 11 ore, am mancat un chinezesc foarte bun si am plecat spre Apuseni, prin Sebes, Alba Iulia, Turda si Salciua, la 46 km. de Turda.

Aici suntem in Sebes, asteptand ca Dani si Rux sa scoata bani de la banca. Mariuca se desfasura. Ne plimbam printr-un parc foarte frumos amenajat.

Si intr-un final ajungem si la Salciua, pensiunea Larix. http://www.larix.com.ro/content/ro/index.php. Din fericire, totul arata ca in fotografiile de pe site-ul lor. Din pacate, nu au mai avut bani sa termine ce au scris pe site, asa ca nexam loc de joaca pentru copii. Din lista lor la dotări exterioare: parcare, parcare acoperita, terase exterioare, lac de agrement, gratar in aer liber, spatiu de joaca pentru copii, gradini florale, nu aveau decat parcare si terase exterioare. Mda... asta este. Mariuca s-a cam plictisit, noroc ca aveam niste jucarii la noi.

Cateva fotografii de prin imprejurimi...

Intr-o alta zi ne-am dus sa cautam Cheile Turzii si ne-am piedut printre viaducte si apeducte, ca lucrau oamenii de zor la autostrada Transilvania. Sute de camioane, sute de oameni, sute de tone de praf. Dar o sa iasa frumos si rapid spre unguri.

Am inchiriat 2 atv-uri si am zis sa ne plimbam cu ele prin chei. Numai ca nu s-a putut, pentru ca nu aveai voie sa intri cu nimic motorizat, e rezervatie naturala. Si chiar daca aveai voie, te opreai dupa primii 15 metri, ca erau niste stanci in drum. Asa ca Rux a intrat in Chei, noi am plecat sa ne plimbam, ca mai aveam vreo 45 minute la dispozitie. Mariuca s-a comportat exemplar. A stat intre noi, intai a condus Dani, apoi eu. Cred ca daca ne mai plimbam mult, adormea, asa cum a facut in barca!!!! :))

La finalul concediului, o mica vizita in Turda, unde am mancat excelent, ati admirat prepelitele pe Creata la Cub si am facut cateva fotografii si cu aparatul meu.

Articolul si fotografiile despre Delta Dunarii, aceasta zona incredibila si unica, vor fi publicate pe BDG cat de curand.