Urmărește-mă și pe Facebook!

sâmbătă, 17 noiembrie 2012

Stop egalitatii dintre sexe!

"Buna ziua, nu va suparati, am si eu nevoie de o baie de ulei cu senzor, un trager, o inchidere de trager si niste faruri."

Suna a cerere de barbat, nu-i asa? Wrong! Am citit aceste piese de pe un mail si am citit trager ca in romana. Ma rog, nu a fost asta o problema, ca omul a inteles ce am spus.

Raspunsul a venit cu sec:

"Da, se rezolva! Baie de ulei cu senzor nu avem tragger-ul nou este 300 lei, tragger-ul la mana a doua este 500 lei, inchiderea de tragger este 500 lei si farurile sunt 500 lei bucata."

"Auziti, da' ce (naiba, mi-am spus in gand) este inchiderea de trager, sa inteleg si eu? E un fel de balama? Adica explicati-mi pe intelesul unei femei... Ca nu inteleg de ce este asa de scumpa."

"Da, este un fel de balama. Dar fara ea, nu se poate. Si de-aia e asa de scumpa!"

Mi-am ratat cariera! Deci cu cat nevoia este mai mare, cu atat pretul este mai mare. Nu invers. Pretul scade cand cererea e mare.



"Uitati care este problema! Vedeti chestia asta de aici? La Dumneavoastra lipseste!"

"Aha, inteleg. E grav?"

"Ei, nu foarte grav... dar trebuie sa o cumparati."

"Bine, cum ati zis ca se numeste?"

"Joja."

"Jojo? Ce funny nickname si-a ales Jojo!"

"Nu, doamna, JOJA!", zise omul uitandu-se cu mila la mine.

"OK, cat ma costa?"

"Nimic, pentru Dumneavoastra."

Din punctul meu de vedere, este ok sa fii femeie, atata timp cat cineva te compatimeste si vede ca esti disperata. Si nu iti ia bani din aceleasi motive. Dar mai bine m-as duce la cratita! Pe bune acum! Acolo macar ma simt in siguranta. Printre mirodenii si legume. Sa fac retete noi, sa amestec, sa adulmec.

Si la volan ma simt in siguranta si stapana pe mine. Dar sub volan... mai bine nu!

"Doamna, va curge benzina de la Universitate."

"Si ce trebuie sa fac?"

"Opriti motorul, ca sariti in aer!"

Bine, eram tanara si nevinovata... imi luasem carnetul de vreo cateva luni. Nu mai bine eu doar conduc si atat? Eu da, ca sunt un adevarat taximetrist. Nu ma ratacesc niciodata, chiar fara GPS! Conduc sportiv, atent, imi place la nebunie! Dar sa fiu la volan. Iar daca ceva nu merge, trebuie sa chemi pe cineva competent, care stie ce si cum. Adica, cum ar veni, sa chemi un barbat. Ceea ce am si facut acum mai multi ani.

Eram pe centura, in masina, sa ne intelegem, si conduceam o Dacia Break. La un moment dat, pac!, se opreste motorul. Opresc in siguranta, imping masina pe dreapta (ei, da, la asta ma pricep!) si ies in centura. Fac semne de oprire si se indura 4 barbati de mine, tot intr-o Dacia. Ma pun sa ridic capota, care, culmea!, stiam de unde se deschide, unul dintre ei baga un furtun intr-o chestie si imi spun "la revedere". Va spun drept, am fost de-a dreptul socata! Cam cum am dres eu odata maioneza taiata! Tac-pac!

Nu vorbesc despre extreme, barbati in bucatarie sau femei in service-uri, vorbesc despre o definire a responsabilitatilor generale. Oamenii trebuie sa vorbeasca aceeasi limba si nu vad nicio rusine in specializari pe domenii. Nu am inteles niciodata de ce femeile se simt ofensate cand cineva le trimite la cratita, iar barbatii se supara cand sunt considerati mecanicii casei.

Normal ca stiu sa schimb un bec si nu am nevoie de inca 4 femei pentru asta, sa schimb un furtun sau sa bag niste cabluri in media center. Asta dupa ce tot eu le-am scos si nu am fost atenta de unde le-am scos. Dar sa repar centrala telefonica, sa schimb sistemul de operare la pc sau sa scot hidroforul sa ii curat nu-stiu-ce piesa... really?? Nu mai bine ma duc eu si ma spal pe par?

Nu inseamna ca o femeie nu se poate achita onorabil de niste task-uri care i s-au dat pe mail, legate de anumite piese de masina. Sau ca un barbat n-ar reusi o ciorba mancabila cand exista legume congelate si taiate. Zic doar ca fiecare trebuie sa faca ce a fost programat sa faca... femeia sa fie femeie, sa poarte ciorapi si fuste, sa se machieze, sa aiba grija de casa si de copii, iar barbatul sa fie acel macho de care ai nevoie. Sa fie stalpul casei.

4 comentarii:

Gabriel Konstantin spunea...

mare dreptate ai silvico....dar un singur amendament...femeiel au uitat sa fie femei. si stii cine e de vina? NOI BARBATII. sint nevoite sa se adapteze cerintelor , mediului etc. si uite asa femeia din ziua de azi uita sa fie femeie.
si inca ceva ...stiu citeva exemplare care ar da rusinica in bucatarie multor gospodine:D
p.s: eu nu ma supar cind imi zice cineva mecanicu casei....din simplul motiv ca SINT mecanicul casei:D ,un soi de minitehnicus:D

Unknown spunea...

Da, asa este, Gabi! Poate au uitat sa fie femei datorita constrangerilor la care au fost supuse in aceste vremuri tulburi.

Cat despre extreme, sunt de acord cu tine, e valabil si la femei si la barbati. :)

Anonim spunea...

Ei , m-ai lovit la punctul sensibil...Dat fiind faptul ca sotul meu nu prea statea pe acasa ,la-nceput din cauza serviciului, apoi din alte cauze, a trebuit sa m-adaptez si am invatat sa pun gresie,parchet sa folosesc bormasina si asta dupa ce m-am dus si-am cumparat ustensilele necesare.Apoi am invatat sa-mi suflu jiglerele de la carburatorul masinii ,caci mi-a dat lectii pentru cand nu va fi langa mine, astfel incat a venit ocazia s-o comit.Ulterior in amintirea faptului ca-mi mirosea gura a benzina mai mereu,mi-am luat masina diesel.Asadar a trebuit sa fac fata situatiilor ,vorba lui Caragiale "Zoe, fi barbata!Pana la urma consider ca mi-am depasit conditia de femeie normala, desi nu mi-am dorit si ii spun tot timpul fetei mele "mama ,tu sa nu faci asa ,ca-ti inveti barbatul lenes..."

Gabriel Konstantin spunea...

pt ''anonim'' ( cu o mica doza de rautate recunosc:P )
1. in jigler nu se sufla ,pt ca poti accidental sa bagi saliva si e la fel de blocat cu saliva. jiglerul se aspira:)
2.daca sotul a inceput sa vina mai rar acasa( din alte motive) poate trebuia sa inveti sa schimbi si yala de la usa:)
si ajungem la ce am zis mai sus...Barbatii sint de vina:)