Urmărește-mă și pe Facebook!

luni, 17 noiembrie 2014

Nu am iesit in strada pentru Iohannis

Nu, adevarul este ca NU am iesit in strada pentru Iohannis.

Ieri am stat pe DIGI24 toata ziua, singura televiziune de stiri cu adevarat impartiala din tara asta. La ora 10, ora noastra, am vazut cozile imense in diaspora, in fata sectiilor de vot. Tineti cont ca la Londra, de exemplu, era ora 8 dimineata.

Am inceput sa plang... de neputinta, de rusinea lor, de solidaritate, de nedreptate. Romanii erau umiliti in tarile de adoptie.

Asa ca am hotarat - si am scris si pe facebook - ca daca nu reusesc toti sa voteze si nici nu se va prelungi programul de vot in strainatate, vom iesi in strada.

Deja la ora 5 era evident ca cele doua lucruri nu se vor intampla, asa ca am inceput sa ma pregatesc. Doua perechi de pantaloni, tricou, pull-over gros, cu guler amplu, geaca de ski. Si am plecat.

La ora 9 punct am fost in Piata Victoriei, cu gandul de a ii sustine pe cei din diaspora, de a le arata ca noua ne pasa, ca le multumim pentru efortul pe care l-au facut, unii stand la coada si peste 12 ore. Intamplarea a facut ca primele case de sondaje - cele adevarate, nu cele aservite - sa il dea castigator pe Iohannis. CURS, Centrul de Sociologie Urbana si Regionala (singurul institut care a nimerit-o de mai multe ori la exit poll-uri, dar care in primul tur de anul acesta nu a realizat exit poll) si IRES, l-au declarat pe Iohannis castigator.

Asa ca frustrarea, mânia, dorinta de a schimba ceva, au avut niste aliati frumosi: speranta, bucuria, dorinta de mai bine. NU am iesit in strada pentru Iohannis, dar am ramas pentru el. De la ora 9 la ora 00.15.

Mobilizarea de a iesi in strada, de a scanda, de a manifesta nemultumirile, a avut drept catalizator, pentru noi cel putin, nebunia de la Paris, Londra, Dublin, Oslo, Munchen, Torino. Ne-am strans pe facebook, ne-am chemat, ne-am indemnat, ne-am trimis link-uri, fotografii si am strigat sus si tare "iesiti la vot!" si "iesiti in strada!".

Paradigmele comunicarii s-au schimbat. Suntem in 2014. Acum comunicam mult mai rapid, mai simplu si mai eficient. Antena 3 ne-a facut cretini, pe noi, astia de am iesit in strada, a spus ca suntem manipulati si ca suntem iresponsabili. Ei ne-au umilit, asa cum cei de la putere i-au umilit pe cei din diaspora. CNA ar trebui sa retraga licentele Antena 3 si Romania TV. Inca de astazi. Daca nu se va intampla acest lucru, atunci CNA trebuie sa dispara. De asemenea, cei care au impiedicat cu buna stiinta votul din diaspora, in frunte cu Melescanu, trebuie sa dispara.

Demisia / DNA sa vina sa va ia / Cine nu sare, nu vrea schimbare / Solidaritate / Vor sa voteze, lasati-i sa voteze / Jos ponta! / Daciana, dragostea mea! / Jos comunistii! / Ponta, tara nu te vrea! /

Asa am strigat aseara pe strazi, alaturi de mai bine de 10 mii de tineri, copii, studenti, mame, bunici. Oameni normali, ca si noi.

Niciun comentariu: