Urmărește-mă și pe Facebook!

joi, 21 mai 2009

Magicienii

Acum cateva luni am citit o carte deosebita, Magicienii, scrisa de catre Christopher Priest. Am ales sa va vorbesc despre aceasta carte pentru ca am aflat de la fratele meu, Dragos, ca exista si un film cu titlul Prestige. El l-a vazut pe HBO. Si mi-am adus aminte ca e o carte incadrata in genul SF, dar care merita citita si traita. Este vorba despre rivalitatea dintre doi magicieni, Alfred Borden and Rupert "Robbie" Angier, privita prin ochii nepotilor lor. Ei s-au urat de moarte, iar ura lor a trecut generatiile datorita jurnalelor pe care le-au tinut.

Adevarul este ca finalul este oarecum science-fiction, pentru ca teleportarea lui Angier nu s-a realizat complet. Borden a intrerupt curentul electric al aparatului realizat de Nikola Tesla si astfel, umbra lui Angier se plimba si astazi printre noi.

V-ati intrebat vreodata cum se realizeaza trucurile? Iluziile? OK, prestidigitatiile implica multa munca si rapiditate, dar cum ajungi sa gandesti o iluzie? Cum iti vine ideea de a plasa o oglinda aici sau de a realiza un mecanism care sa te ajute sa respiri sub apa? Cum iti vine ideea sa lipesti cheia lacatului de la catusele pe care le ai la maini pe piele si sa o vopsesti in culoarea pielii?

Sunt o gramada de intrebari, iar noi nu avem acces la raspunsuri. Altfel nu am mai aprecia trucurile, nu-i asa?

Aseara, pe PRO, l-au strivit pe un tip - nu stiu cum il cheama, sub un buldozer, el stand pe burta, pe sticla sparta, sub ochii unor martori. Nu avea nicio taietura pe corp, evident ca nu a patit nimic si a iesit zambind de acolo. Bai, ma lasi...???? Noi ne-am dat cu parerea ca avea ceva elastic sub patura pe care a stat, dar iti trebuie si o doza de nebunie sa faci asta. Oricum nu vom afla, probabil niciodata, raspunsul la intrebarea "cum a facut-o?".

Asta este arta magiei, arta a secretelor pastrate cu sfintenie, a pacalelii spectatorilor ridicata la rang inalt, a geniului creator de iluzii.

Enjoy the book!

Niciun comentariu: